منبع وبلاگ رسانه کوچک من برای روشنگری
صوفیه

کالای فاسد دیگری که در این مجموعه به عنوان دین و معنویت ارائه می شود فرهنگ صوفی گری درویشی است ، تصوف اگر چه سابقه ای طولانی تر از  وهابیت  دارد اما جریان تصوف و عرفان تقلبی که با نام عرفان اسلامی در جوامع اسلامی به شدت در حال ترویج است در زمانه ما جنبه سیاسی یافته و می توان گفت در تصمیم گیری های تشکیلات ماسونی برای آن باب واسعی باز شده است
صوفیه به مراتب از وهابیت دارای جاذبه های بیشتر و به همین علت خطر آن هم بیشتر چون از درون به مذهب مقدس شیعه ضربه می زند ، برای ذکر جاذبه های تصوف به عنوان مرامی ظاهرا عرفانی به این موراد می توان اشاره کرد


جذابیت های فرهنگی صوفیه ... 
 


عرفان و معنویت گرایی جوانان  
جوان ذاتا به خاطر فطرت پاک آلوده نشده ای که دارند به عرفان میل دارد و شاخصی که در این مرام وجود دارد موجب می شود که جوانان طالب معنویت به آن گرایش پیدا کنند تظاهر به معنویت و عرفان در این مرام و مسلک است صوفیان با ریا کاری در تمام تاریخ جوانان احساساتی و بی خبر را به خود جذب می کنند و بی تجربگی  و از نیرو و قدرت فراوان آنها استفاده کامل را می کنند
ادعای محبت اهل بیت
صوفیه در عین اینکه هیچ گاه در ولایت مداری نمره کاملی نداشته اند و حتی مردود شده اند اما در ادعا ید طولایی داشته  و دارند و این ادعا بسیاری از دوستان اهل بیت را جذب می کند و یا اینکه اقلا زبانان ایشان  در نقد این فرقه تا حدی کوتاه می کند .
تظاهر به صلح طلبی
یکی دیگر از جاذبه های تصوف این است که آنها مدعی هستند که با خلق خدا جنگی ندارند و علیه کسی و لو اینکه به آنها ظلم کند ستیزی ندارند که البته در این خصوصیت دراویش باید دو نکته مورد توجه قرار گیرد :
 اول اینکه تاریخ ثابت کرده صلح طلبی آنها صرفا یک ادعاست و زمانی که قدرتی پیدا می کنند به مخالفان خود هیچ گونه رحم و مروتی نشان نمی دهند برای مثال در دوران معاصر ما جریان دراویش چند قائله را به راه انداخت تا به نظام اسلامی ضربه بزند که یکی از آنها قائله خانقاه و دیگری قائله بروجرد بود و به راستی چهره واقعی این فرقه ریا کار را رسوا کرد ، در حادثه قم مثلا یکی از آشنایان بنده که صرفا برای کسب اطلاع به محل رفته بود به خاطر اصابت آجری که از پشت بام توسط این عارفان صلح کل پرتاب شده بود بی هوش به زمین افتاده و در بیمارستان به هوش آمده بود که البته در واکاوی قائله  دراویش در قم می توان به نکات ریز دیگری هم درباره ایشان پی برد
دوم اینکه این صلح طلبی تا حدی در این افراد  زیاد می شود که منجر به ذلت پذیری و دون مایگی می شود که این مورد در تعارض صریح با آموزه های اسلام است
التقاتی بودن و قابل جمع بودن افکار و آموزه ها
یکی دیگر از جاذبه های صوفیه این است که آنها فرهنگشان را به گونه ای به مردم معرفی می کنند که انگار تعارض و تناقض زیادی با فکر و فرهنگ افراد  نداشته باشد .
توضیح اینکه اگر کسی بخواهد از مسیحیت وارد اسلام شود باید تغییرات زیادی در زندگی خودش انجام دهد باید ایمانش به خدا را دگر گون کند و باید پیامبران وامامان و حتی حضرت عیسی به گونه ای دیگر ایمان بیاورد  باید نماز  بخواند ، روزه بگیرد و ...  همین بالعکس اما ویژگی صوفیه و دیگر نحله های عرفانی نوظهور که در عصر ما وجود  دارند این است که در مقام عمل با هر نحله ای قابل جمع هستند .
من بارها این جمله را از دراویش گنابادی شنیده ام که می گویند ما هم مانند شما شیعه هستیم ایمان داریم نماز می خوانیم روزه می گیریم حج به جا می آوریم حتی تقلید میکنیم و وقتی از آنها پرسیده می شود که شما مگر یا عموم مومنین چه فرقی دارید پاسخ می دهند که ما در پاره از مسائل دینی دقت عمل بیشتری به خرج می دهیم همین ... اما این اول ماجراست و فرق ها و اختلافات آنها با اسلام ناب آرام آرام نمود پیدا می کند
رسیدن به مقامات بلند انسانی
صوفیه و عرفان های کاذب دیگر همیشه این ادعا را داشته و  دارند که به طی راه پیشنهای آنها انسان  به راحتی به مقامات بلند عرفانی دست بیابند و با رفتار های غیر شرعی بزرگان این فرقه اینگونه می اندیشتند که بدون رعایت احکام دین  و شریعت می توانند با انجام دادن چند ذکر قلبی و یا گوش دادن موسیقی عرفانی به مقام قرب و فنا و .. نایل می شوند وبه جاهای بلندی می رسند  خوب این مساله برای جوانان انگیزه می شود که به راحتی و بدون زجمت به این مقامات و سعادت ابدی برسند
برای تحقیق بیشتر در باره صوفیه به اینجا بروید

این مقاله ادامه دارد

مطالب مرتبط
صوفی گری ستیز با اسلام و دشمنی با پیامبر وائمه

 زهد بدون علم

میانه روی، راهکاری برای مقابله با تندروی های سلفی ها و خیالپردازی های صوفیه