تهدید فعال بحرینی به تجاوز


عبدالهادی الخواجه رئیس پیشین مرکز حقوق بشر بحرین


یک فعال بحرینی به دلیل نپذیرفتن دستور نیروهای امنیتی برای معذرت‌خواهی رسمی از پادشاه این کشور، به تجاوز جنسی تهدید شده است.





مریم الخواجه، رئیس دفتر روابط خارجی مرکز حقوق بشر بحرین روز سه شنبه با ارسال ایی‌میلی به وب سایت شبکه پرس تی‌وی در همین خصوص اعلام کرد که عبدالهادی الخواجه، دبیر کل پیشین این مرکز و از حامیان حقوق بشر بحرینی، در سومین جلسه محاکمه خود خطاب به مقامات دادگاه گفته است که "نیروهای امنیتی تلاش کرده‌اند تا او را به معذرت خواهی رسمی از پادشاه این کشور و ضبط این تصاویر وادار کنند".

مریم الخواجه در این خصوص یادآور شده است در حالی‎که پدرش "قصد داشته تا توضیح دهد که نیروهای امنیتی چطور قصد تجاوز به وی را د‌اشته‌اند؛ سربازان با زور وی را به خارج از دادگاه برده‌اند.

این در حالی است که بر اساس این ایی میل وی کمی بعد در ملاقات 10 دقیقه‌ای با همسرش به او اطلاع داده است که نیروهای امنیتی وی را به "اتاقی دیگر منتقل کرده" و گفته‌اند که "وی را مورد تجاوز قرار خواهند داد".

الخواجه افزود که نیروهای سعودی تحت امر بحرین، عبدالهادی الخواجه را تهدید کرده‌اند که ممکن است دختر او نیز مورد "تجاوز" قرار گیرد.

عبدالهادی الخواجه رئیس پیشین مرکز حقوق بشر بحرین نهم ماه آوریل(20 فروردین) دستگیر شد. در پی این امر بحرین وی و 20 تن از دیگر فعالان این کشور را به اتهام آنچه تلاش برای سقوط دولت خواند، در دادگاه محاکمه کرد.

اعتراضات ضددولتی در بحرین از 14 فوریه آغاز شده است. فعالان بحرینی هدف اولیه خود را پایان دادن به فساد و تبعیض گسترده اعلام کردند.

با وجود این، درپی سرکوب خونین معترضان صلح‎جوی بحرینی و یورش عربستان سعودی و امارات متحده عربی، مخالفان خواستار پایان دادن به حکومت خاندان سلطنتی آل‌خلیفه در این کشور شدند.

سرکوب جنبش مردمی بحرین تا کنون به ده‌ها کشته و زخمی منجر شده است. تعدادی از فعالان بحرینی نیز ناپدید شده‌اند. صدها نفر از مردم از جمله پزشکان، پرستاران و آموزگاران نیز بازداشت و حتی به اتهام کمک به معترضان شکنجه شده‌اند.

به رغم خشونت شدید دولتی علیه معترضان که سازمان‌های مدافع حقوق بشر نیز آن را مورد تایید قرار داده‌اند، امریکا و شرکای غربی‌اش در خصوص نقض صریح حقوق بشر در بحرین سکوت اختیار کرده‌اند.

ناظران سیاسی، سکوت به اصطلاح دموکراسی‌های غرب را در برابر اقدامات مستبدانه رژیم بحرین و مداخله نظامی در امور بحرین را به حضور ناوگان پنجم دریایی امریکا در این کشور و منابع نفتی غنی عربستان سعودی نسبت می‌دهند که بر رژیم بحرین نفوذ فراوانی دارد.